Pages

Subscribe:

İzleyiciler

Bu Blogda Ara

18 Ekim 2011 Salı

Yako Ve Gemiciler...

Kitapta anlatılan konu Yako’nun merakı üzerine kurulmuş. Arkadaşının getirdiği haber üzerine hemen gidip bilmedikleri şeyin ne olduğunu öğrenmeye çalışıyor.Gidip gördüğü gemi ve insanların değişikliğine kapılıp onlarla beraber denize açılıyor.Onların gittikleri yerlerde daha değişik,yeni yerler gördükçe onlardan da ayrılıp uçarak gezmeye başlıyor.Kitapta kullanılan dil sade,çocukların anlayabileceği basitlikte.Resimlendirmesi benim için biraz kötü ilk üç sayfada Yako hangisi belli olmuyor.İlerleyen sayfalarda Yako’ya verilen mimikler,merak ifadeleri,gemiye yakınlığı uzaklığı çok güzel resmedilmiş.





Kitap hakkında benim genel fikrim; Yako’nun insan canlısı olması,merakını gidermek için keşfe çıkması çok güzel.Fakat Yako’nun ailesine haber vermeden uçup gitmesi,günlerce geri gelmemesi,özgürlüğü biraz fazla.Küçük yaş grubuna bu kitabı okurken bizlerin aklına gelmeyecek sorular sorabilirler.”Ailesine ne oldu?”, “Tanımadığı kişilerin yanına neden gitti?” gibi bunlar bizlerin çocuklarımıza vermeye çalıştıklarımızla ters gidiyor.Eğitici açıdan da pek bir şey göremedim ben bu kitapta.Hikaye olarak güzel,olaylar,olayların gelişmesi güzel ve akıcı ama buradan çıkarılabilecek bir ders bulamadım ben.


                                                           Yazarı: Fazilet ÇILGIN
                                                                  Yayınevi: Ya-Pa

0 yorum:

Yorum Gönder